dimecres, 9 de setembre del 2009

Plantilles i recursos

Polítiques de recursos. En vull parlar extensament, encara que potser no en el bloc. Tinc ganes de fer un article per veure com, entre tots, hem creat una cultura dels recursos que només s'aguanta per criteris quantitatius.
La hipòtesi és: una escola que no innova, ensenya com fa cinquanta anys, no es planteja cap canvi i millora... ja té prou recursos. Una escola que vulgui millorar, canviar, innovar... no en té prou amb els recursos que es reparteixen "equitativament".
Qui ho controla això? Com es mesura? Com es gestiona?
Prometo desenvolupar aquest tema. Sabent que les demandes i reivindicacions contínues sense cap mena de criteri i el poc control que hem fet a nivell d'escola, se'ns han girat en contra. Hem perdut credibilitat de les nostres demandes.

1 comentari:

Anònim ha dit...

I avui, amb el bon gust de boca, il.lusionat i compartit, dels fets a Arenys de Munt, sento repetir a les notícies de la ràdio les inversions en tecnologia del Departament d'Educació, en construccions ràpides d'edificis d'escoles noves, el nombre d'alumnes nous i els pocs mestres nous... I penso en la nostra "mestra interina" que encara no coneixem, i que aterrarà a l'escola amb la seva motxilla, com els nens, sense el dret de compartir els dies de preparació, d'acollida que han tingut els altres mestres nous. Això no és tenir cura de la qualitat de l'educació. Com li fem entendre aquestes coses al senyor prioritzador d'inversions de recursos econòmics? Amb dibuixets?

Núria (a punt de començar....)