dimecres, 2 de setembre del 2009

Primers dies

Els mestres arriben a l'escola. Uns quants a 2/4 de 9 del matí del dia 1. La resta a les 9. Algun despistat una mica més tard. Res d'important. Bon ambient. Venim amb ganes, engrescats, els nous, espectants.
Ens saludem, riem, ens mirem, ens piropegem... Després, al cap d'una estona, comencem a treballar: repartiment de cursos, calendari de treball...
Malgrat que les propostes que fem no són còmodes, són ben acollides. L'horari és l'oficial i ningú ho qüestiona, encara que se sap que a molts centres no es compleix l'horari aquests dies.
Hi ha coses que no m'agraden del nostre col.lectiu: una és el fet de saltar-se algunes obligacions i paral.lelament exigir millors condicions o recursos. Observo en alguns col.lectius poca serietat i professionalitat. Això ens fa mal i desqualifica algunes de les demandes que fem.
Som un col.lectiu amb drets però també amb deures. Algun dia ho entendrem?
A l'escola, els mestres del nostre equip treballen molt i es cansen. Però ho fan amb una gran convicció de que és una responsabilitat professional, assumida i compartida.
Fer equip, en aquestes circumstàncies, és més fàcil. El bon treball de tothom és la condició per mantenir aquesta línia.