dimecres, 9 de juny del 2010

Més plantilla

Aquest curs m'han telefonat molts mestres que volen venir a treballar a l'escola i alguns m'han vingut a veure. Públicament els hi agraeixo el gest. Com a escola de recent creació podem proposar quatre persones i ja ho hem fet.

Hem hagut de triar. És el primer any que ens ha passat i ens hem quedat sorpresos de tantes sol.licituds.

Hi ha un comú denominador de tots ells i elles: Volen treballar a gust, no els importa la feina a fer -que saben o imaginen que és molta- a canvi de poder treballar en unes condicions professionals de qualitat.

¿Han intuït que tenim un equip de mestres que, a més de treballar professional, manté molt bones relacions i que s'ha creat un clima de participació i implicació molt gran?

¿Quina resposta té aquest fenomen per part de l'administració? El coneix? Hi poden haver més dades a nivell general? A algú se li acudeix alguna mesura per aprofitar totes aquestes inquietuds?

I més preguntes ¿Podrem mantenir l'estabilitat d'un equip que té ganes de treballar, de comprometre's, d'implicar-se... no solament de complir l'horari?

¿Tindrem alguna mena de compensació? ¿Augmentaran les places de la plantilla que són de provisió singular i fora del concurs de trasllats general? ¿El Departament d'Educació donarà alguna validesa al nostre projecte?

L'any vinent, a l'escola, haurem de treballar per veure què passa amb l'IES -ens falten tres cursos- i a la vegada per aconseguir acabar la primària amb les mateixes condicions d'equip que tenim aquest curs. Intueixo que haurem de treballar de valent perquè l'administració, encara que això no costi diners, no ens ho posarà fàcil. Pesen massa les burocràcies i les antigors de les normatives i de l'administració.

I les esocles novelles ens hem de mobilitzar per refer el nostre paper en el conjunt del sistema educatiu. Amb tota la comunitat recolzant i posant en evidència que altres maneres de fer qualitat educativa són possibles.

1 comentari:

Roser Batlle ha dit...

Me n'alegro molt de que pogueu fer coses de sentit comú, com ara triar els mestres - dintre del que cap- m per a dur a terme un projecte educatiu. Fins ara això era tabú... ¿no?